Featured
Ethiek is de basis
Inleiding Hoewel ethiekonderwijs binnen de faculteit SW vaste plek heeft gekregen is van een samenhangend programma nog geen sprake, en bovendien is de vraag om studenten voor te...
Maatschappelijke ethiek en integriteit: good practices
Wetenschappers hebben niet alleen een academisch en professionele taak, maar ook een maatschappelijke opdracht. Hoe zien zij deze opdracht, en welke verantwoordelijkheden horen hierbij? Maatschappelijke ethiek en integriteit...
Placemat method
This method facilitates group discussions, letting students individually answer questions before collaborating on shared responses.
All
Ethiek is de basis
Inleiding Hoewel ethiekonderwijs binnen de faculteit SW vaste plek heeft gekregen is van een samenhangend programma nog geen sprake, en bovendien is de vraag om studenten voor te...
Maatschappelijke ethiek en integriteit: good practices
Wetenschappers hebben niet alleen een academisch en professionele taak, maar ook een maatschappelijke opdracht. Hoe zien zij deze opdracht, en welke verantwoordelijkheden horen hierbij? Maatschappelijke ethiek en integriteit...
Placemat method
This method facilitates group discussions, letting students individually answer questions before collaborating on shared responses.
World café
A structured group discussion in a café setting, promoting listening and discussion on specific themes.
Reflection line Pedagogical Practicum
The Pedagogical Practicum enhances first-year Bachelor's students' reflection on pedagogical issues through evidence-based advisory reports.
Assessing presentation skills and stress levels in students
This project explores how virtual reality presentations and feedback impact students' anxiety and arousal levels.
An update of the Scholarship of Teaching Inventory (STI)
The project aims to validate the Scholarship of Teaching Inventory (STI) as a tool for monitoring the development of SoTL.
Social connectedness in higher education
The aim of this project is to elucidate students’ perceptions of the social climate within the Utrecht Undergraduate Pharmacy FLCs.
The effect of Team-Based Learning on Pharmacology Knowledge
This study investigates the effectiveness of Team-Based Learning (TBL) as an educational approach for teaching pharmacology.
Guiding students in setting and executing self-set professional learning goals
This study examines how teachers guide students in setting and achieving self-directed learning goals during Challenge-Based Learning (CBL).
Klassieke onderzoeksethiek: good practices
Klassieke onderzoeksethiek omvat regels en voorschriften die zich richten op het bevorderen van het goede, het vermijden van het verkeerde, het stimuleren van rechtvaardigheid en het beschermen van...
Professionele ethiek en integriteit: good practices
Professionele ethiek en integriteit heeft te maken met de manier waarop wetenschappers zich tot de praktijk verhouden. Hoe handelen wetenschappers die ook professionals zijn, welke legitimiteitskwesties spelen een...