Het hoe en waarom van hoge verwachtingen in het leerproces 16 March 2023 Mensen leren meer én beter als je laat zien dat je hoge verwachtingen van ze hebt. Deze theorie van hoge verwachtingen speelt dan ook een grote rol bij beeld- en didactisch coachen. Coaching & mentoringMotivationTeaching & supporting learning
Do’s en don’ts in hybride onderwijs 13 February 2023 Om docenten te helpen bij een snelle overgang van conventioneel naar hybride onderwijs, deden onderwijsadviseurs Ria Dolfing en Rouven Hagemeijer een literatuurstudie naar de voor- en nadelen. Course designEducational design
Motivatie bij studenten, wat vinden studenten zelf? 18 January 2023 Studentperspectief op student motivatie. Praktische tips voor docenten. Motivation
Informatierijke feedbackvragen 20 December 2022 Met informatierijke feedbackvragen wordt de feedbackgever geholpen om feedback te geven die waar de ontvanger echt iets aan heeft. Feedback
Improving your students’ academic output: make your students information literate 08 November 2022 Learning and teaching information literacy skills in the proper way benefits you and your students. Skills educationTeaching & supporting learning
Interdisciplinary Orientation: A Teacher’s Guide 30 June 2022 We have created this guide to provide inspiration and to give suggestions for how to incorporate the booklet “Interdisciplinary Orientation; Learning to navigate beyond your discipline” in your classroom. Educational design
Lessons learned van onderwijs tijdens COVID-19 08 June 2022 In dit document wordt gereflecteerd op de uitdagingen en innovaties van het hybride- en afstandsonderwijs tussen voorjaar 2020 en voorjaar 2022. AssessmentCoaching & mentoringCourse design
The Westerveld Framework for interprofessional feedback 18 January 2022 The Westerveld Framework for giving and using feedback information in interprofessional dialogues. Feedback
Step-by-step guide to Course Design 24 September 2021 This guide supports you in the design process. In nine steps you will get started with your course aim, learning outcomes, learning activities and assessment. You integrate educational principles and determine the way to offer the course components. Course design
How do you assess interdisciplinary skills? 31 August 2021 Assessing the interdisciplinary skills in these various learning activities can be difficult. That is why a rubric has been developed for assessing interdisciplinary skills regardless of the ‘product’ of the learning activity. Assessment
Ervaring opdoen met het interdisciplinaire onderzoeksproces 31 August 2021 Docenten van de UU-opleiding Liberal Arts and Sciences (LAS) hebben een 'pressure cooker' ontwikkeld, die docenten in een korte tijd de gelegenheid geeft om ervaring op te doen met het interdisciplinaire onderzoeksproces. Course design
Studenten die samenwerken als professionals 13 July 2021 De Samenwerkingsmatrix is bedoeld om de samenwerkingsvaardigheden van studenten bewust te kunnen ontwikkelen om ook het proces bewust aan te sturen. Het biedt vragen voor het individu en de groep als geheel, die aanzetten tot een gesprek over effectieve samenwerking. Coaching & mentoringSkills education