Toolbox Community Engaged Learning 29 October 2020 - Kim Zunderdorp Toolkit for integrating Community Engaged Learning in your teaching. Course designTeaching & supporting learning
Leerdoelen en de Taxonomie van Bloom 09 July 2020 - Leerdoelen kunnen geformuleerd worden op verschillende niveaus van leren: van lager orde denken en leren tot hoger orde van denken en leren. Een manier om de verschillende niveaus van leren in te delen is de Taxonomie van Bloom. Educational design
Beoordelingsformulier (wetenschappelijk) presenteren 30 January 2020 - Marco van Brussel, Simone Schut en Timo de Raad Uitgebreide rubric (als pdf) voor het beoordelen van (wetenschappelijke) presentaties. AssessmentFeedback & assessment
Betere leerprestaties als je flipping the classroom toepast? 24 September 2019 - David van Alten Flipping the classroom is (FTC) een onderwijsvorm waarbij studenten thuis de instructie online bekijken en daarna in de onderwijsruimte met de docent de leerstof verwerken. Blended learningLearning activities & spaces
Motivatie van studenten verbeteren 29 August 2019 - Lindy Wijsman Een selectie aan ideeën voor interventies om motivatie bij de studenten te verbeteren. Motivation
Toolbox diversity in education 04 March 2019 - Kathrine van den Bogert, Elke Linders en Nicole Sanches Toolbox to incorporate diversity in your educational practices. Learning activities & spacesTeacher development
Co-creatie en docent-studentpartnerschap 01 December 2018 - Suzanne van Hoogstraten Wat is co-creatie? Wat levert het op en wat zijn belangrijke aandachtspunten bij dit partnerschap tussen docent en student? Co-creation
Leerlijnen in curriculum verbeteren en zichtbaar maken 17 May 2018 - Leoniek Wijngaards-de Meij, Lonneke Schellekens en Joris Veenhoven Stappenplan en leerlijnentool om leerlijnen te verbeteren en zichtbaar te maken voor studenten en docenten. Learning trajectories
Interdisciplinarity and the self-directed learner 30 January 2017 - Ria van der Lerq Summary of an article about self directed learning in a interdisciplinairy context and the contribution of the complexity of projects and the responsibility of students.
Een basismodel voor intervisiegesprekken 11 June 2015 - Stephan Ramaekers en Jacco Farla Stapsgewijze leidraad voor een intervisiegespek. PeerfeedbackTeacher development
Itembanken: een stappenplan 04 February 2015 - Stephan Ramaekers Stappenplan voor de ontwikkeling van een itembank. AssessmentCourse designFeedback