Global Classroom in International Development Studies (Master) 29 March 2023 This project aims to promote blended and challenge-based learning by establishing a global and transdisciplinary classroom in International Development Studies Master (IDSM) at the Department of Human Geography and Spatial Planning. Blended learning
Making statistics more sustainable 29 March 2023 The GSS Statistics course is in need of an update: The structure and content of the course did not have significant changes in the past years, leading to this project for a renovation of the structure as well as the content. Course designSkills education
E-Compendium: Methods in Qualitative Innovation Analytics 29 March 2023 This pilot project is for the creation of an e-compendium, where students create 'compendium entries' describing a qualitative method. The idea is based on a crowdsourcing education approach and fits well with principles of open education and blended learning. Blended learningSkills education
Empowering Internships, of: hoe haalt je stage het beste in jou naar boven? 29 March 2023 In de vernieuwde bachelor SGPL wordt getracht de leereffecten van de stage te vergroten door studenten een (blended) training aan te bieden voorafgaand aan, tijdens en kort na de stageperiode. Hiervan profiteren niet alleen de studenten, maar ook de opleiding en stage-instanties. Blended learningLearning trajectories
Community Engaged Learning (CEL) for Energy in the Built Environment 25 March 2023 This project aims to place energy-related behaviour at the centre of the energy transition. Via this project, students will develop educational initiatives regarding energy in the built environment, and learn how to collaborate with relevant stakeholders to tackle sustainability challenges. Blended learningEducational design
Community Engaged Learning voor Honours Profileringscursussen 25 March 2023 Dit project biedt honours studenten de mogelijkheid om middels Community Engaged Learning een project voor en in samenwerking met maatschappelijke partners op te zetten. Educational design
Interactive learning experiences with open source Jupyter Notebooks 25 March 2023 This project examines a non-commercial tool to fulfill nowadays needs regarding data analysis which will be implemented into bachelor and master programs. Educational design
Aardwetenschappen in de maatschappij 25 March 2023 De herziene bachelor Aardwetenschappen zal een vak ontwikkelen dat zal bijdragen aan de positionering van studenten als aardwetenschapper in de maatschappij, aan toekomstperspectieven en aan een brede kijk op het vakgebied. Course design
Developing a tutorial system at Earth Sciences 25 March 2023 This project hopes to find inspiration from the British collegiate system to implement tutorials in education at Utrecht University. Educational designSkills education
What on Earth are we doing? Denkvaardige aardwetenschappers in de BSc en MSc 25 March 2023 History and Philosophy of Science (HPS) is een nog weinig gebruikt doch zeer belangrijk onderdeel van educatie voor aardwetenschappers. Dit project beoogt een cursus samen te stellen voor het samenbrengen van HPS en de bestaande educatie. Course designEducational design
Zelfregulering in de bachelor SGPL: het maken van informed keuzes in studie- en loopbaan ontwikkeling 22 March 2023 Dit project beoogt studenten in de bachelor SGPL de handvatten te geven om weloverwogen keuzes te maken op het gebied van de studie- en professionele loopbaan. Reflection & professional development
Ruimte voor multiperspectiviteit: naar een inclusief curriculum in de bacheloropleidingen AW, NW&I en SGP 22 March 2023 Binnen de faculteit Geowetenschappen wil dit project de verbreding van perspectieven in het curriculum op een meer systematische wijze weergeven om inzicht te geven in de multiperspectiviteit van het curriculum. Educational design