Featured projects
Toetsanalysen
Analyse vraagniveaus In een project binnen de faculteit Geowetenschappen is, aanvullend op de ‘standaard’ analysen van de toetsen, gericht een aantal schriftelijke toetsen van het eerste jaar opnieuw...
Reflection line Pedagogical Practicum
The Pedagogical Practicum enhances first-year Bachelor's students' reflection on pedagogical issues through evidence-based advisory reports.
Assessing presentation skills and stress levels in students
The aim of this project is to research the effects of presenting and receiving feedback in virtual reality presentation tasks on students’ anxiety and/or arousal levels.
All projects
‘Tussen theorie en praktijk’ vakdidactisch ontwerponderzoek
Het doel van dit project is het dichten/verkleinen van de kloof tussen theoretische kennis en praktijkervaring van vreemde talen studenten.
A challenge-based interdisciplinary undergraduate concept fostering translational medicine
This project aims to develop an interdisciplinary challenge-based educational concept to implement translational medicine in undergraduate (bio)medical education.
A Model for Self-Assessment of Learning Artefacts
The aim of this project is to provide an overview of important elements for understanding and fostering effective self-assessment of learning artefacts in higher education.
Aardwetenschappen in de maatschappij
De herziene bachelor Aardwetenschappen zal een vak ontwikkelen dat zal bijdragen aan de positionering van studenten als aardwetenschapper in de maatschappij, aan toekomstperspectieven en aan een brede kijk op het vakgebied.
Academic Buddy
In dit project geven native speakers feedback aan Nederlandse studenten om hun taalvaardigheid te verbeteren en om internationalisering te bevorderen.
Academic Interdisciplinair Life Sciences Master’s programme
This project proposal aims to make a full proposal for a 2-year interdisciplinary Master's programme within the Graduate School of Life Sciences (GSLS), linking strategic themes, the hubs of Life Sciences, Pathways to Sustainability, and the Living Labs initiative.
ACT: een ACtiegericht Toetsmodel voor innovatief onderwijs
Dit project introduceert een actiegericht toetsmodel op basis van de effectuation theory. Deze theorie biedt vijf principes die leidend zijn bij het creëren van waarde in onzekere situaties.
After the dust settles
This project investigated the civilian harm effects of the Dutch airstrike in Hawija (Iraq).
AI in Higher Education: Building reflective awareness through educational interventions
This USO project seeks to strengthen reflective awareness among staff and students about the risks and possibilities of generative AI.
An audio-walk in the (Science) Park
Outdoor activities can stimulate students’ knowledge, understanding and insight on geographical perspectives.
An Inclusive curriculum and learning environment
This project aims to develop a curriculum scan and materials for teaching and professional development that can contribute to the creation of inclusive learning environments for students.
An update of the Scholarship of Teaching Inventory (STI)
The purpose of this project was to validate the Scholarship of Teaching Inventory (STI) as a tool for monitoring the development of SoTL.